pondělí 16. ledna 2017

Moje láska ke kávě

Předem, než začnu psát o mé lásce ke kávě, bych se chtěla omluvit za menší činnost na blogu. Bohužel minulý týden u nás ve třídě byla chřipka, kterou jsem bohužel chytla i já. No hrůza. Dnes mi je už o mnoho lépe oproti předešlým dnům. Takže jdeme na to :)

Před rokem a půl se v Havířově otevřela nová kavárna CrossCafe. Tehdy ještě s bývalým přítelem jsme si slíbili, že se tam zajdeme podívat. Mě to tehdy, ale ke kávě nelákalo. Měla jsem radši čaje a energy drinky, jako byl BigShock, RockStar. A co se týče čajů tak buď ovocné nebo černé. Koupili jsme si tedy kávu a bývalý přítel byl hodně nadšený. A já? Ne, naprosto mi to nechutnalo. Ke kávě jsem si nemohla najít chuť, ale to pouze v prvních 10-20 minutách. Kávu mi bylo blbé a líto vyhodit, proto jsem ji dopila a svým způsobem mi zachutnala. Při příští návštěvě jsem zkusila jinou - IceCoffee s karamelam. A aaaanooo! Tenkrát jsem poznala, co na kávě všichni tak vidí.  A tehdy jsem do kavárny začala chodit téměř denně. Nechci vědět, kolik peněz jsem za ten rok utratila - neee, nepřemýšlím teď nad tím. 

Občas, když mě nic neláká, chtěla bych být sama a nemám náladu, zajdu si do kavárny a objednám si cappuccino s karamelem. Jsem schopná ho pít opravdu dlouho - když si ráno přivstanu, abych si do kavárny zašla pro kávu s sebou, do školy, piju ji ve škole tak, aby mi vydržela na 7 hodin v rozvrhu. Největší zábavou pro mě je, hrát si s pěnou pomocí lžičky. Jsem ten typ člověka, který je neustále nervózní a potřebuje svou nervozitu odvést na jinou činnost. V kavárně je to káva s pěnou. Ve škole jsou to antistresové omalovánky. Vždycky si najdu něco.

Co se týče kofeinu, ten už na mě, mám ten pocit, nepůsobí. Od doby, kdy mi holky ukázaly v mých 13ti letech energy drinky - tehdy to začínalo CrazyWolfem z kauflandu, stály nějakých 5 korun, jsem si na to zvykla opravdu hodně. Vzpomínám si, že když jsem s kamarády chodila ven, nakoupili jsme těch CrazyWolfů i celé plato/balení a vsázeli jsme se, kdo jich vypije více. A tak se to posouvalo k BigShocku. A pak se to přesunulo ke kávě, ta je určitě zdravější než nějaké energy drinky. Já vím, že celkově kofein není zdravý, ale bohužel patří k mému dennímu fungování. Prostě ho mám ráda, jednoduše řečeno.

K osmnáctým narozeninám jsem dostala kávovar od Dolce Gusto. Tehdy mě začala neuvěřitelně bavit příprava kávy. Není to sice ten "pravý" kávovar, že nenamele kávová zrna a nenašlehá tu chutnou a bohatou pěnu od cappuccina, kterou má mít, ale pořád je to káva. Navíc, je opravdu výborná. Vždycky, tedy když mi nedojdou kapsle, si ji dělám ráno do školy, nebo k učení, odpočinku a nebo prostě jenom tak. Miluju♥

Kdysi, když jsem ještě tvořila blog na blog.cz, jsem narazila na jednu slečnu/paní - není známo a její blog o básních. Básně jsem měla vždycky a ráda a ty její se mi nějakým způsobem zalíbily. A tak jsem ji kontaktovala, zda ve své sbírce nemá jednu báseň věnovanou kávě. Odepsala mi, že bohužel nemá, ale že ji napíše, páč je to dobrý námět. Za pár dní mi přišel email s onou básničkou.


Do sladké chuti té jemné krásy
Vpíjím svoje pocity
Ta vůně hladí moje vlasy
A duši v kusy rozbity
Na jazyku pálí jak kdysi Tvá ústa
Zůstala jsem prázdná, uzamčená, pustá
Je sladká, voní domovem
Ona je mým příkrovem
Lžičkou čeřím hladinu v šálku
A myšlenky překonají každou dálku
Lidi přišli a ztratili se
Jen ona se mnou už roky dýše
Už sedlina na dně chladne
A já dívám se z okna kradmě
Letní ráno červencové
Jeden jak druhý jsou mí dnové
A každý ráno je dvě lžičky kávy
K ní noviny a z rádia zprávy
Annie

Tou to básní Annie vystihla všechny pocity, které ke kávě uchovávám, čímž ji neuvěřitelně děkuji. Lépe bych to snad nikdy neřekla.


Přítel kreslí i na objednávky. V poslední době musím říct, že se mu opravdu daří. Jsem na něj pyšná čím dál tím víc. S mým současným přítelem chodíme do kavárny často. A i on si tam našel své zalíbení, i když kávu nepije. Baristky mu připraví kako - mimochodem lepší kakao jste v životě neměli!, mochito a nebo kreslí do knihy přání a stížností. O jeho úspěchu si můžete přečíst zde: Jak jsem na něj pyšná?




8 komentářů:

  1. Take miluji kavu, je to nejen zdroj energie, super spalovac pred cvicenim, ale hlavne mam kavu spojenu s pohodou a s kamaradkami, s kterymi se vzdy sejdu nad salkem dobre kavicky a probereme novinky.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím se přiznat, že já kávu moc nepiju. Občas si ji dám s kamarádkou v nějaké kavárně, ale nejlepší je stejně z našeho domácího kávovaru (máme takový, který si i sám namele kávová zrna).
    Skvělý článek a děkuju za tip na dobrou kávu, když ji někde uvidím, musím ji vyzkoušet.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jsem ráda, zda tip pomohl :)) CrossCafe má hodně poboček. Praha, Olomouc, Plzeň, ....

      Vymazat
  3. Verunko, to je milý článek :-) Ani nemluv, to tak bývá, jednou k ní přičuchneš, a pak už je to doslova závislost :-)) Zbožňuji, když ráno vstanu a nestíhám, padnu někde, kde si můžu vzít kávu sebou a piji ji cestou :-)! Víš jak, to si pak každá ženská připadá jak v Hollywoodu ;D, kdy tam všechny celebrity poběhují s kávou od Starbucks v ruce :D!!

    Už se těším na další článek ♡!!

    voguetheresa.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  4. Skvělý článek, u kterého jsi mi připomněla mou vlastní zálibu v kavárnách. Na chuť kávy jsem přišla někdy kolem osmnáctin, tedy v době, kdy jsem začala studovat v Praze a s holkami jsme občas zašli na něco dobrého. Tehdy jsem poprvé ochutnala čistou kávu. Ta mi ovšem nechutnala. Podruhé jsem ochutnala cappuccino a zamilovala jsem se. Táta má doma pravý kávovar, takže když jsem doma, ráda si kávu udělám, ale jinak ji nepiji nijak často - instantní káva mi nechutná, takže když už, tak pravé kafe z kavárny (či od táty).

    Děkuji za skvělý tip na kavárnu, až budu doma, zkusím tátu přesvědčit, jestli by cestou na havířovské nádraží nezašel na kafe. Což určitě rád, protože na dobré a kvalitní kafe on slyší... :-)

    http://zapisnikjednezrzky.cz/

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tenhle komentář velmi potěšil ♡
      Třeba se i potkáme, jsem tam téměř denně ♡

      Vymazat

© Vee, AllRightsReserved.

Designed by ScreenWritersArena